Top 10 beste Audi’s voor financial lease in 2025

Audi is al decennialang een favoriet onder zakelijke rijders. Audi financial lease combineert de allure van dit premiummerk met de voordelen van gespreide betaling en eigendom op naam van de ondernemer. Steeds meer ondernemers kiezen voor een Audi in financial lease vanwege de uitstekende reputatie op het gebied van betrouwbaarheid en restwaarde. Een Audi staat bekend om zijn degelijke bouwkwaliteit – dat vertaalt zich in minder onverwachte onderhoudskosten en een hoge inruilwaarde.

Daarnaast straalt het merk status en professionaliteit uit, wat belangrijk is voor de representativiteit van uw bedrijf. Of het nu gaat om een compacte hatchback of een luxe SUV, Audi biedt rijcomfort, geavanceerde technologie en efficiënte motoren die de zakelijke gebruiker weten te overtuigen. Voeg daarbij de voorspelbare maandlasten en fiscale voordelen van financial lease, en het is duidelijk waarom Audi een slimme keuze is voor ondernemers die op zoek zijn naar luxe zonder financiële zorgen.

Beste Audi’s voor financial lease

In deze top 10 belichten we de beste Audi-modellen van 2025 – stuk voor stuk aantrekkelijk voor zakelijk gebruik. We focussen op prestaties, comfort, technologie, efficiëntie en leasemaatschappelijke voordelen. De auto’s staan op willekeurige volgorde, maar allemaal gelden ze als populaire en courante keuzes op de zakelijke leasemarkt.

1. Audi A3 Sportback

De Audi A3 Sportback is een premium compacte auto die al jaren hoog scoort bij zakelijke rijders. Deze hatchback maakt het premiumgevoel bereikbaar voor een breder publiek zonder in te leveren op kwaliteit of professionaliteit. Ondernemers waarderen dat de A3 een representatieve uitstraling heeft – je komt voor de dag met een echte Audi – terwijl hij tegelijkertijd zuinig en handzaam is in het dagelijks gebruik. Het huidige model biedt keuze uit moderne aandrijflijnen: van efficiënte benzinemotoren tot een geavanceerde plug-in hybride. Binnenin geniet de bestuurder van een hoogwaardig afgewerkt interieur vol technologie die we kennen uit hogere Audi-modellen. Kortom, de A3 is een uitstekende optie voor wie een compacte zakenauto zoekt die betrouwbaar, stijlvol én kostenbewust is.

Highlights:

  • Prestaties & efficiëntie: Keuze uit pittige TFSI-motoren (bijv. 110 pk 1.0 driecilinder of 150 pk 1.5 viercilinder) met mild-hybrid techniek, én een krachtige 40/45 TFSI e plug-in hybride (204–272 pk systeemvermogen). Hierdoor levert de A3 vlotte prestaties – 0-100 km/u in ~8 sec met de 1.5 TFSI, nog sneller met de hybride – zónder hoog verbruik. Ook volbeladen blijft de A3 soepel en alert; op de snelweg rijdt hij moeiteloos mee dankzij de stille, efficiënte motoren.
  • Compact maar comfortabel: Ondanks zijn compacte formaat biedt de A3 verrassend veel comfort. Vier volwassenen passen prima, met voldoende beenruimte voorin en achterin. Het onderstel is solide afgestemd: strak genoeg voor stabiel weggedrag, maar comfortabel genoeg om oneffenheden te absorberen. Daarbij zorgt de goede geluidsisolatie voor een rustige rit op hogere snelheden – iets wat je direct merkt tijdens lange zakelijke ritten.
  • Geavanceerde technologie: Uitgerust met Audi’s Virtual Cockpit (digitaal instrumentenpaneel) en een modern infotainmentsysteem met groot touchscreen. Navigatie, smartphone-integratie (Apple CarPlay/Android Auto) en online diensten zijn naadloos beschikbaar. Bovendien beschikt de A3 over diverse assistentiesystemen, zoals adaptieve cruise control, rijstrookhulp en parkeersensoren, die het dagelijks rijden veiliger en prettiger maken.
  • Zuinig rijden (ook elektrisch): De 40 TFSI e plug-in hybride kan tot wel 60-70 km puur elektrisch afleggen (oude generatie ~50 km, vernieuwde versie zelfs tot 140 km WLTP) – genoeg om in de stad of op korte woon-werktrajecten vrijwel emissievrij te rijden. Ook de benzinevarianten zijn zuinig: de 1.5 TFSI met cylinder-on-demand haalt gemakkelijk rond de 5,5–6,0 l/100 km (±1 op 17). Lage gebruikskosten voor brandstof en een groen imago gaan zo hand in hand.
  • Betaalbaar en waardevast: Als instapmodel in Audi’s range is de A3 relatief betaalbaar in aanschaf én behoudt hij zijn waarde goed. Dankzij de populariteit van de A3 is de restwaarde hoog, wat gunstig is voor financial lease – de maandlasten blijven scherp. Daarnaast delen de techniek en onderdelen veel met de Volkswagen Golf, wat betekent dat onderhoud en reparaties tegen redelijke kosten kunnen plaatsvinden. Een Audi A3 in financial lease is dus een slimme investering met het oog op zowel imago als budget.

2. Audi A5 Sportback

De Audi A5 Sportback is de ideale keuze voor ondernemers die een vleugje sportiviteit willen toevoegen aan hun zakelijke auto, zonder in te leveren op praktische bruikbaarheid. Met zijn gestroomlijnde coupé-silhouet en frameloze portierruiten oogt de A5 uiterst stijlvol en dynamisch, terwijl hij dankzij de vier deuren en grote achterklep verrassend functioneel blijft. Deze 5-deurs coupé deelt zijn fundament met de A4, wat betekent dat betrouwbaarheid, comfort en technologie ruimschoots voorhanden zijn – maar verpakt in een extra aantrekkelijke jas. Ondernemers waarderen de A5 Sportback om hoe hij onderscheidend vermogen geeft: je verschijnt ermee bij de klant in iets wat net even specialer is dan de standaard sedan. Tegelijkertijd geniet je van het comfort voor dagelijkse ritten en de ruimte om bijvoorbeeld presentatiemateriaal of bagage makkelijk mee te nemen. De Audi A5 Sportback is daarmee een statement op wielen dat zakelijkheid en sportiviteit succesvol combineert.

Highlights:

  • Sportieve prestaties: Onder de motorkap biedt de A5 Sportback vergelijkbare motoren als de A4, met een sportieve twist. De 40 TFSI (204 pk) brengt de auto vlot op gang, maar voor de liefhebber is er ook de krachtige 45 TFSI quattro (~265 pk, 0-100 in ~6 sec). Daarmee voelt de A5 duidelijk sneller aan dan de gemiddelde zakenauto. Het strak afgestelde chassis geeft een direct stuurgevoel en minimale overhel neigingen in bochten – wat vertrouwen wekt bij sportief rijden. Vierwielaandrijving (quattro) is beschikbaar voor extra grip, zodat de A5 ook bij hoge bochtsnelheden en nat wegdek stevig op de weg blijft kleven. Kortom, rijplezier is gegarandeerd, zonder dat het oncomfortabel wordt.
  • Elegant & comfortabel: Ondanks zijn sportieve inborst is de A5 Sportback een comfortabele metgezel. De fijne stoelen – optioneel in nappaleder met stoelverwarming/koeling – bieden voldoende zijdelingse steun in bochten én ontspanning op lange trajecten. Voorin is de ruimte gelijk aan de A4; achterin hebben passagiers iets minder hoofdruimte door de aflopende daklijn, maar nog steeds kunnen volwassenen prettig zitten. De adaptieve demping (optioneel) past zich aan uw rijstijl aan: stevig voor dynamiek of soepel voor comfort. De grote achterklep opent naar een ruime bagageruimte (480 liter), vergelijkbaar met een sedan, en met de achterbank neer kunt u ook grotere voorwerpen kwijt. Zo gaat fraaie vormgeving samen met praktisch gemak.
  • Innovatieve features: De A5 Sportback pakt uit met high-tech voorzieningen. Standaard krijgt u een digitaal instrumentarium en Audi’s nieuwste MMI infotainmentsysteem met een 10+ inch touchscreen. Navigatie met Google Earth-weergave, realtime verkeersinfo en connected services zijn binnen handbereik. Ook veiligheid en assistentie zijn top: denk aan Audi Pre Sense City (automatisch remmen voor overstekende voetgangers of verkeer), uitparkeerwaarschuwing die naderende fietsen/auto’s detecteert, en adaptieve cruise control die de A5 zelfstandig laat filerijden. Matrix LED-koplampen (optioneel) verlichten de weg optimaal zonder tegemoetkomend verkeer te verblinden – een hoogstandje dat zowel veiligheid als luxe uitstraalt.
  • Efficiënt rijden: De geavanceerde motoren maken de A5 relatief zuinig voor zo’n krachtige auto. Dankzij functies als cylinder-on-demand (die tijdelijk twee cilinders uitschakelt bij lage belasting) kan de 2.0 TFSI motor rustig rijden met het verbruik van een kleinere motor. In de praktijk betekent dit dat 6 à 7 liter benzine per 100 km haalbaar is, keurig voor een sportieve middenklasser. De 40 TDI dieselvariant (204 pk) biedt nog betere cijfers: ~5 l/100 km op de snelweg is mogelijk, wat aantrekkelijk is voor de veelrijder. Geen plug-in hybride bij dit model, maar de bestaande motoren weten een mooie balans te slaan tussen performance en efficiency – goed voor de portemonnee en het milieu.
  • Imago & restwaarde: De Audi A5 Sportback laat een blijvende indruk achter. Het is de auto voor de ondernemer die nét wat meer flair wil tonen. Bij aankomst straalt de A5 ambitie en smaak uit – een conversation starter die laat zien dat u oog heeft voor zowel prestige als functionaliteit. Op de tweedehandsmarkt blijven stijlvolle modellen als de A5 gewild, zeker in Sportback-uitvoering die zowel door zakelijke als particuliere kopers wordt begeerd. U kunt daardoor rekenen op een gunstige restwaarde. In financial lease vertaalt dit zich naar lagere afschrijvingskosten over de looptijd. Met de A5 Sportback investeert u in een representatieve bedrijfswagen die zijn waarde – in euro’s én indruk – langdurig behoudt.

3. Audi Q3

De Audi Q3 is een compacte SUV die perfect aansluit bij de behoeften van de moderne ondernemer. Dit model biedt een hoger zitcomfort en makkelijkere instap vergeleken met een hatchback of sedan, terwijl hij nog steeds handzaam in de stad is. De tweede generatie Q3 (sinds 2018) groeide uit tot een volwaardige familie- en zaken-SUV met meer ruimte, technologie en verfijning dan zijn voorganger. Ondernemers waarderen de Q3 omdat hij het beste van twee werelden biedt: de auto is compact genoeg om vlot door stedelijk verkeer te bewegen, maar binnenin ruim en representatief genoeg om indruk te maken bij de klant. Bovendien is de Q3 veelzijdig – geschikt voor zowel woon-werkverkeer, klantbezoeken als privétrips in het weekend. Met opties variërend van zuinige motoren tot quattro-aandrijving en zelfs een plug-in hybride uitvoering, is de Audi Q3 een allrounder die hoge ogen gooit in de zakelijke leasemarkt.

Highlights:

  • Veelzijdige prestaties: Onder de motorkap van de Q3 vinden we bekende Audi-krachtbronnen die zorgen voor soepele prestaties. De 35 TFSI benzine (1.5 liter, 150 pk) biedt genoeg vermogen voor dagelijks gebruik en sprint in ongeveer 9 seconden naar 100 km/u. Voor extra pit is er de 40 TFSI (2.0 liter, ~190 pk) met optionele quattro vierwielaandrijving – deze uitvoering voelt duidelijk sneller aan (0-100 in ~7,5 sec) en geeft extra tractie onder alle omstandigheden. Uniek in dit segment is de Q3 45 TFSI e plug-in hybride (245 pk systeemvermogen), waarmee u sportieve acceleraties krijgt maar ook deels elektrisch kunt rijden. De Q3 stuurt licht en direct, ideaal bij manoeuvres in de stad of krappe parkeergarages, terwijl hij op hoge snelheid juist vertrouwenwekkend stabiel blijft.
  • Comfort & ruimte: De Audi Q3 mag dan compacter zijn dan zijn grotere Q5-broer, vanbinnen merkt u daar weinig van. De hoge zitpositie geeft uitstekend overzicht en een luxueus “over-de-weg” gevoel. Vier volwassenen kunnen comfortabel mee; de achterbank is bovendien lengteverstelbaar en de rugleuninghoek is aanpasbaar, zodat passagiers óf bagage extra ruimte kunnen krijgen naar behoefte. In standaardconfiguratie biedt de bagageruimte al ca. 530 liter inhoud – ruim voldoende voor koffers, samplecollecties of boodschappen. Met de achterbank naar voren geschoven groeit dit nog verder. Dankzij de wat hogere daklijn ten opzichte van een A3 Sportback is er ook genoeg hoofdruimte. Voeg daarbij de zachte vering en goede demping van oneffenheden: de Q3 voelt solide en aangenaam, zowel op slechte stadswegen als lange snelwegritten.
  • Moderne Audi-technologie: Ook de Q3 is inmiddels high-tech. Het dashboard is voorzien van Audi’s Virtual Cockpit (digitaal klokkenpaneel) en een centraal aanraakscherm (8,8” of 10,1” afhankelijk van uitvoering) voor infotainment. Het systeem ondersteunt alle gemakken zoals DAB+ radio, navigatie met live verkeersupdates en natuurlijk Apple CarPlay/Android Auto voor naadloze smartphone-integratie. Veiligheid en assistentie zijn dik in orde: standaard ABS/ESP spreekt vanzelf, maar ook hill-hold (handig voor hellingen), rijbaanassistent, vermoeidheidsherkenning en botsingspreventie zitten erop. Optioneel kunt u de Q3 uitrusten met adaptieve cruise control, parkeerassistent die zelf inparkeert, en een 360-graden camera. Daarmee is de Q3 qua features helemaal bij de tijd en doet hij nauwelijks onder voor grotere, duurdere modellen.
  • Zuinig voor een SUV: Ondanks zijn stoere SUV-looks is de Q3 niet dorstig. De 1.5 TFSI motor heeft Cylinder-on-Demand technologie: bij lage belasting draait hij tijdelijk op 2 cilinders om brandstof te besparen. In de praktijk zijn verbruiken van ~6,5 l/100 km haalbaar. De 2.0 liter benzines met vierwielaandrijving komen iets hoger uit (~7–8 l/100 km), maar bieden daar krachtige prestaties voor terug. De plug-in hybride Q3 e-tron kan ongeveer 50 km elektrisch rijden – genoeg om in de stad of op korte stukken geen druppel benzine te verbruiken. Na die elektrische kilometers schakelt de efficiënte benzinemotor bij, waardoor ook langere afstanden zonder range anxiety mogelijk zijn. Voor wie nog een Q3 TDI diesel op de kop tikt: die haalt gemakkelijk 5 l/100 km op lange ritten. Hoe dan ook, met de Q3 kiest u voor een relatief zuinige bedrijfswagen in het SUV-segment.
  • Populair & waardevast: De Audi Q3 is een van de best verkopende premium SUV’s in Europa, en die populariteit zie je terug in de lease- en occasionmarkt. Hij is geliefd bij een brede doelgroep – van jonge ondernemers tot gezinnen – wat betekent dat de restwaarde sterk blijft. Leasemaatschappijen kunnen daardoor scherpe tarieven aanbieden voor de Q3. Ook niet onbelangrijk: onderhoud en verzekeringen blijven beheersbaar. De Q3 deelt veel techniek met de Audi A3/VW Golf-familie, waardoor onderdelen ruim beschikbaar en betaalbaar zijn. In financial lease maakt dit alles de Q3 tot een verstandige keuze: een representatieve SUV waarmee u gezien mag worden, zonder dat de kosten uit de pas lopen.

4. Audi Q4 e-tron

De Audi Q4 e-tron is Audi’s eerste volledig elektrische SUV in het middensegment en werd direct een hit in de zakelijke markt. Deze compacte elektrische cross-over biedt het beste van twee werelden: de premium bouwkwaliteit en uitstraling die we van Audi gewend zijn, gecombineerd met een moderne elektrische aandrijving voor emissievrij rijden. Voor ondernemers die graag hun duurzame ambities tonen zonder concessies te doen aan comfort of status, is de Q4 e-tron een logische keuze. De auto heeft een strak, eigentijds design dat meteen herkenbaar Audi is – denk aan de brede Singleframe-grille (dichtgemaakt voor aerodynamica) en scherpe LED-lichtsignatuur. Binnenin is hij verrassend ruim en innovatief ingericht, met onder andere gerecyclede materialen voor de bekleding als duurzame touch. De Audi Q4 e-tron laat zien dat elektrisch rijden en zakelijk representatief rijden uitstekend hand in hand kunnen gaan.

Highlights:

  • Soepel elektrisch vermogen: De Q4 e-tron rijdt volledig elektrisch en dat merk je aan de directheid van zijn prestaties. De basisversie 35 e-tron (170 pk) en de 40 e-tron (204 pk) leveren allebei kracht via de achterwielen – soepel en stil, ideaal voor in de stad en op provinciale wegen. De krachtigere 50 e-tron quattro heeft twee elektromotoren (299 pk gecombineerd) en vierwielaandrijving, wat resulteert in zeer snelle acceleraties (0-100 km/u in ~6,2 seconden). In alle modellen is het koppel meteen beschikbaar bij het indrukken van het “stroompedaal”, zodat invoegen en inhalen moeiteloos gaan. Bovendien gebeurt dit vrijwel geluidloos en trillingsvrij, wat de rust aan boord ten goede komt.
  • Premium rijcomfort: Audi heeft veel aandacht besteed aan het comfort van de Q4 e-tron. Het batterijpakket in de bodem zorgt voor een laag zwaartepunt, wat de auto stabiel maakt en voor een strak weggedrag zorgt. Tegelijkertijd is de ophanging comfortabel genoeg afgesteld om oneffenheden goed op te vangen – kuilen en drempels worden gedempt zonder stuiteren. De zitpositie is hoger dan in een sedan, waardoor je een goed overzicht op het verkeer hebt. Binnenin heerst een luxueuze sfeer: hoogwaardige materialen, een fraaie afwerking en ambient sfeerverlichting maken elke rit aangenaam. Ook praktisch comfort is aanwezig, met royale hoofd- en beenruimte voor vijf inzittenden en handige opbergvakken. De Q4 e-tron voelt als een echte Audi en dat merk je bij elke kilometer.
  • Geavanceerde technologie: Als modern EV-model pakt de Q4 e-tron uit met snufjes. De bestuurder kijkt uit op een Virtual Cockpit display en (optioneel) een augmented reality head-up display die navigatiepijlen op de voorruit projecteert. Centraal staat een 11,6-inch touchscreen waarop Audi’s MMI-infotainmentsysteem draait – inclusief online navigatie, muziekstreaming en voertuiginstellingen. Natuurlijk is er ondersteuning voor draadloze Apple CarPlay en Android Auto. Verder is de Q4 e-tron uitgerust met alle belangrijke assistentiesystemen: Adaptive Cruise Control die automatisch file- en snelwegtempo regelt, Lane Assist om binnen de lijnen te blijven, en uitgebreide parkeersensoren + achteruitrijcamera om schadevrij te manoeuvreren. Het resultaat is een high-tech rijervaring die perfect past bij deze elektrische voorhoede van Audi.
  • Praktische actieradius: Met zijn accucapaciteit tot 77 kWh (netto) levert de Q4 e-tron een rijbereik van rond de 500 km (WLTP) – ruim voldoende voor de meeste zakelijke ritten van een of twee dagen zonder bijladen. Voorbeeld: een retourtje Amsterdam–Groningen redt hij gemakkelijk op één lading. Moet u toch laden tijdens een lange reis, dan profiteert u van snellaadcapaciteit tot 135 kW: in een halfuur laadt de batterij van 10% naar ~80%. Aan de AC-lader (bij kantoor of thuis) is de accu ’s nachts weer volledig vol, zodat u elke ochtend met een “volle tank” vertrek. Bovendien is de Q4 e-tron uitgerust met efficiënte energierecuperatie bij het remmen, wat inhoudt dat u in stadsverkeer flink wat kilometers terugwint en het opgegeven bereik in de praktijk goed benaderd kan worden.
  • Zakelijk aantrekkelijk: De Audi Q4 e-tron is niet alleen technisch vooruitstrevend, maar ook financieel interessant voor ondernemers. Als volledig elektrische auto profiteert hij van lagere operationele kosten: elektriciteit per km is voordeliger dan benzine of diesel, en onderhoudskosten zijn lager door minder slijtageonderdelen (geen olie, geen koppeling, minder remslijtage door recuperatie). Daarnaast komt hij in aanmerking voor fiscale stimuleringsregelingen voor EV’s, wat het netto leasen nog gunstiger kan maken. Audi’s premium merkwaarde en de populariteit van SUV’s zorgen er ook voor dat de Q4 e-tron waardevast is – een belangrijk voordeel bij financial lease. U investeert in een representatieve auto die klaar is voor de toekomst én uw maandelijkse lasten drukt.

5. Audi Q5

De Audi Q5 is al geruime tijd een van de meest gekozen SUV’s in het zakelijke segment. Deze middelgrote premium SUV weet een ideale balans te vinden tussen luxe, ruimte en prestaties. Voor veel ondernemers is de Q5 het aangewezen model wanneer een sedan of station te weinig flexibiliteit biedt, maar een grote SUV als de Q7 overdreven lijkt. De Q5 voelt van binnen aan als een ruime luxe auto, met hoge kwaliteit materialen en een comfortabele hogere zit. Tegelijkertijd is hij compact genoeg om makkelijk parkeerbaar te blijven en redelijk efficiënte verbruikscijfers neer te zetten. Audi heeft de Q5 door de jaren heen steeds verder verfijnd – de huidige generatie biedt plug-in hybride techniek, geavanceerde assistentiesystemen en een strak design dat professionaliteit uitstraalt. Als allround zakelijke auto heeft de Q5 dan ook een ijzersterke reputatie opgebouwd.

Highlights:

  • Gebalanceerde prestaties: De Audi Q5 is beschikbaar met diverse motoriseringen die allemaal krachtige én gebruiksvriendelijke prestaties leveren. Zo is er de 45 TFSI benzine (2.0L, 265 pk) waarmee de Q5 in ongeveer 6,1 seconden naar 100 km/u accelereert – opvallend snel voor een gezins-SUV. Wie nog meer vermogen wil én groen wil rijden, kiest voor de Q5 50 TFSI e plug-in hybride (299 pk) of zelfs de 55 TFSI e (367 pk). Deze combineren een benzinemotor met een elektromotor, wat niet alleen zuinig is maar ook voor indrukwekkende sprinttijden zorgt (ca. 5 sec 0-100 km/u in de krachtigste variant). Dankzij quattro ultra vierwielaandrijving (inschakelend wanneer nodig) heeft de Q5 altijd voldoende grip, zonder onnodig verbruik. Zelfs beladen of met een aanhanger blijft de auto moeiteloos op snelheid en strak sturen – er is dus altijd kracht in reserve.
  • Hoog comfortniveau: Stap in de Q5 en u merkt direct het verfijnde comfort. De zitpositie is hoog en overzichtelijk, de stoelen zijn groot en ondersteunend – lange ritten zijn hierdoor minder vermoeiend. Audi’s aandacht voor geluidsisolatie werpt zijn vruchten af: motor- en windgeruis dringen nauwelijks de cabine binnen, zeker op de plug-in versie waar bij rustig rijden vaak alleen de stille elektromotor draait. Optioneel kon de Q5 uitgerust worden met adaptieve luchtvering, waardoor hij oneffenheden bijna onmerkbaar uitvlakt en de wagenhoogte kan aanpassen (handig voor comfort of off-road). Standaard is de vering al comfortabel doch gecontroleerd. Binnenin is er royaal plek voor vijf volwassenen, en de achterbank leunt verstelbaar voor extra comfort. Voeg daarbij de elektrische achterklep en ruime koffer (550 liter, uitbreidbaar tot ~1.550 liter) en het is duidelijk: de Q5 is gemaakt om het dagelijks leven van een ondernemer makkelijker te maken.
  • Connected & veilig: De nieuwste Q5-generatie zit boordevol technologie. Het MMI infotainmentsysteem wordt bediend via een 10,1-inch touchscreen met scherpe graphics en snelle respons. Functionaliteiten als spraakbediening, geïntegreerde Google Maps en real-time weer en verkeersinfo tillen navigatie naar een hoger niveau. De Audi Virtual Cockpit voorziet in persoonlijke voorkeuren qua weergave achter het stuur – van klassieke tellers tot volledig navigatiescherm. Op veiligheidsvlak excelleert de Q5 eveneens: hij kan uitgerust zijn met Adaptive Cruise Control met file-assistent (de auto volgt automatisch het verkeer bij langzaam rijden), Active Lane Assist om binnen de baan te blijven, en Audi Pre Sense dat de auto voorbereidt op een mogelijke impact (door gordels aan te spannen, ramen te sluiten, etc.). Parkeren gaat eenvoudiger met de aanwezige sensoren rondom en een 360° camera die een compleet beeld van de auto geeft. Deze high-tech features zorgen ervoor dat u in een Q5 niet alleen comfortabel, maar ook veilig en stressvrij onderweg bent.
  • Efficiënt rijden: Ondanks zijn prestaties is de Audi Q5 redelijk zuinig, zeker de vernieuwde modellen. Dankzij mild-hybrid systemen die remenergie opslaan, gaat er minder energie verloren. De Q5 plug-in hybride is in het bijzonder efficiënt: tot zo’n 60 km ver komt u volledig elektrisch (WLTP), wat inhoudt dat veel dagelijkse ritjes zonder brandstofverbruik kunnen. Op langere reizen zorgt het samenspel van elektro- en benzinemotor juist voor een laag gemiddeld verbruik, aangezien de elektromotor vaak ondersteunend bijspringt. Voor wie veel kilometers maakt: de 40 TDI diesel (204 pk) variant haalt ongeveer 1 op 16–17 (±6 l/100 km), wat knap is voor een AWD-SUV. Met een brandstoftank van 70 liter betekent dat een actieradius van ruim 1.000 km – lange afstanden afleggen is de Q5 wel toevertrouwd. Daarmee is hij een van de meest efficiënte keuzes in zijn klasse, wat zich direct vertaalt naar lagere brandstofkosten voor uw bedrijf.
  • Leasefavoriet & waardevast: De Audi Q5 heeft zich bewezen als lease-topper: vele zakelijke rijders gingen u voor, wat ook betekent dat de auto geliefd blijft zodra hij van eigenaar wisselt. Occasions van de Q5 zijn gewild, mede door zijn veelzijdigheid en premium uitstraling, en dat zie je terug in hoge restwaardes. Een hoog gewaardeerde restwaarde is gunstig bij financial lease, want het drukt de afschrijving en daarmee uw maandlast. Daarnaast geeft een Audi Q5 voor de deur een zeker cachet; het is een auto die uitstraalt dat u succesvol bent, maar ook pragmatisch (want een SUV is zo flexibel inzetbaar). Van een klant bezoek met promotiemateriaal in de kofferbak tot een weekend weg met het gezin – de Q5 kan het allemaal. Die flexibiliteit, gecombineerd met Audi’s kwaliteit, maakt hem tot een blijvende favoriet op de zakelijke leasemarkt.

6. Audi Q7

De Audi Q7 is het vlaggenschip onder Audi’s SUV’s en een toonbeeld van luxe en kracht. Voor ondernemers die niets aan het toeval overlaten als het op vervoer aankomt, biedt de Q7 een ongeëvenaarde ervaring: ruimte als in een MPV, afwerking als in een topklasse sedan en aandrijving die elke situatie de baas kan. Deze grote SUV is bijzonder populair bij ondernemers met representatieve of logistieke eisen – denk aan directieleden die graag in alle comfort reizen, of zelfstandigen die regelmatig veel personen of goederen moeten vervoeren. Met de optionele derde zitrij kan de Q7 tot zeven inzittenden accommoderen, wat hem ook geschikt maakt om bijvoorbeeld een heel team mee te nemen. Bovendien is de Q7 de laatste jaren geëlektrificeerd: als 55 TFSI e quattro plug-in hybride rijdt hij korte stukken volledig elektrisch en levert hij tegelijk V6-power wanneer nodig. Het resultaat is een imposante, doch veelzijdige auto die in 2025 nog steeds tot de topkeuzes behoort voor financial lease in het hogere segment.

Highlights:

  • Pure kracht & souplesse: De Audi Q7 is gebouwd op een krachtig fundament. De populaire 3.0 TDI zescilinder dieselmotor (286 pk, 600 Nm) geeft de Q7 meer dan genoeg trekkracht – zelfs met een volle belading of caravan erachter sprint hij in zo’n 6,3 seconden van 0 naar 100 km/u. Daarnaast zijn er benzine-alternatieven: de 3.0 TFSI (340 pk) en de moderne Q7 TFSI e plug-in hybrids. Die laatste combineren een V6-benzinemotor met een elektromotor, goed voor gezamenlijk 381 pk (55 TFSI e) of zelfs 456 pk (60 TFSI e). Hiermee wordt de toch al vlotte Q7 een ware krachtpatser: de 60 TFSI e doet 0-100 km/u in ruim 5 seconden – sportautowaardig voor een SUV van dit formaat. Tegelijk kan de auto in hybride modus ook uiterst kalm en zuinig doen. Alle Q7-modellen hebben quattro permanente vierwielaandrijving en een soepel schakelende 8-traps tiptronic automaat. Dit garandeert dat vermogen altijd effectief op de weg komt, of u nu op hoge snelheid over de Autobahn rijdt of een nat grasveld oprijdt met een paardentrailer.
  • Ruimtelijk en luxueus interieur: Eenmaal in de Q7 waant u zich in een luxe lounge op wielen. Het interieur is royaal bemeten – zelfs volwassenen van twee meter zitten comfortabel op de tweede zitrij, met ruimte voor knieën en hoofd. Optioneel is de derde zitrij: twee extra stoelen die neerklapbaar zijn in de laadvloer, handig voor incidenteel personenvervoer (kinderen of volwassene tot ±1,70m zitten daar prima voor kortere ritten). De kwaliteit van afwerking is topniveau: hoogwaardige lederen bekleding, dubbelgestikte details, hout- of aluminiuminleg en sfeerverlichting maken duidelijk dat dit Audi’s top-SUV is. Elk detail is gericht op comfort: zo is vierzone climate control beschikbaar, kunnen de achterpassagiers hun eigen temperatuur regelen en zijn de portieren voorzien van soft-close (zachtjes aantrekken bij dichtdoen). De stilte binnenin valt ook op – vooral met dubbele beglazing en zachte banden is de Q7 een oase van rust bij 120 km/u. Of u nu alleen rijdt of met zes collega’s, iedereen komt uitgerust en in stijl aan.
  • Hoogstaande techniek: De Q7 heeft bij de laatste facelift Audi’s nieuwste infotainment en bedieningsconcept gekregen, gelijk aan de Q8 en A6. Dit betekent een dubbel touchscreen in de middenconsole en een scherp Virtual Cockpit display achter het stuur. Navigatie, media en voertuiginstellingen bedient u via aanraking en spraak, en natuurlijk is er volledige smartphone-connectivity. Op het gebied van assistentie loopt de Q7 voorop: Adaptive Drive Assist combineert adaptieve cruise met actieve stuurhulp, zodat de auto binnen de rijstrook meehelpt sturen – bijna autonoom rijden op snelwegen. Verder is er een nachtzichtcamera die ‘s nachts voetgangers of dieren op de weg detecteert en markeert, en Intersection Assist die waarschuwt voor dwarsverkeer bij het uitrijden van parkeervakken. Uniek is de optionele vierwielbesturing: de achterwielen sturen licht mee, wat de draaicirkel verkleint en op hogere snelheid extra stabiliteit geeft bij rijbaanwissels. Parkeren is ondanks de grootte van de Q7 eenvoudig dankzij 360° camera’s en parkeerhulp. Zo brengt de Audi Q7 geavanceerde techniek en rijgemak naar een klasse waarvan je misschien niet verwacht dat het zó moeiteloos kan zijn.
  • Efficiënt voor zijn formaat: Hoewel de Q7 groot en krachtig is, heeft Audi gezorgd dat hij relatief efficiënt met energie omgaat. De plug-in hybride Q7 kan tot ~50–60 km elektrisch rijden (WLTP) – bijvoorbeeld binnen steden of woonwijken geruisloos en emissievrij. Voor zakelijke rijders betekent dit dat korte ritten naar klanten helemaal op stroom kunnen, zonder brandstofverbruik of CO2-uitstoot. Op langere afstanden neemt de benzinemotor het over; in hybride modus is een gemiddeld verbruik van zo’n 3–4 l/100 km (afhankelijk van laadgedrag) haalbaar, een uitzonderlijk laag cijfer voor zo’n grote SUV. De dieselvariant is op de snelweg eveneens efficiënt voor zijn grootte: ~8 l/100 km bij constante snelwegtempo, mede dankzij de standaard 48V mild-hybrid die de motor uitschakelt en energie terugwint wanneer mogelijk (zeilfunctie). Zo haalt een Q7 TDI makkelijk 800+ km op een tank. Belangrijk voor sommigen: de Q7 kan ook zwaardere trailers of aanhangers aan – tot 3.500 kg geremd trekvermogen – en doet dat met vertrouwen, terwijl elektrische SUV’s daar vaak beperkingen hebben. In alle opzichten levert de Q7 dus prestaties zonder excessen in verbruik.
  • Prestige & investering: De Audi Q7 is een visitekaartje van formaat. Aankomen bij een opdrachtgever in een Q7 laat zien dat u succesvol bent en waarde hecht aan kwaliteit. Toch is het niet louter uiterlijk vertoon – financieel is de Q7 in leaseconstructies vaak verstandiger dan men denkt. De hoge nieuwprijs wordt gedeeltelijk gecompenseerd door sterke prestaties op de tweedehandsmarkt: luxueuze 7-zits SUV’s zijn schaars en blijven gezocht, waardoor de restwaarde van de Q7 solide blijft. Zeker de plug-in hybride varianten hebben toekomstwaarde vanwege hun lagere uitstoot en fiscale voordelen. Dit betekent dat u in financial lease relatief minder afschrijft dan bij sommige andere luxe auto’s. Bovendien geniet u jarenlang van een van de meest complete auto’s op de markt, met de wetenschap dat Audi’s betrouwbaarheid en service achter u staan. De Q7 is daarmee niet alleen een pronkstuk, maar ook een bewuste investering in zorgeloos rijplezier en representativiteit.

7. Audi Q8 e-tron

De Audi Q8 e-tron is de trotse erfgenaam van Audi’s eerste elektrische SUV (voorheen simpelweg Audi e-tron genaamd) en zet in 2025 de toon als het gaat om duurzame luxe. Dit model combineert de imposante aanwezigheid van een grote Audi SUV met een volledig elektrische aandrijflijn – een krachtige boodschap richting uw klanten en relaties dat uw bedrijf innovatief en milieubewust is. De Q8 e-tron is beschikbaar als ruime SUV en als slankere Sportback, maar welke versie u ook kiest, u krijgt een royale vijfzitter met topcomfort. Dankzij een recente update heeft de Q8 e-tron een groter accupakket en efficiëntere motoren, wat resulteert in aanzienlijk grotere actieradius en prestaties ten opzichte van het oorspronkelijke model. Ondernemers die veel rijden maar hun CO2-voetafdruk willen verkleinen, vinden in de Audi Q8 e-tron een vooruitstrevende partner. U rijdt elektrisch, maar zonder compromis: de auto behoudt typische Audi-kwaliteiten als verfijning, bouwkwaliteit en rijbeleving.

Highlights:

  • Indrukwekkende elektrische power: De Audi Q8 e-tron wordt aangedreven door dubbele elektromotoren (één op elke as) die samen zorgen voor quattro elektrische aandrijving. De Q8 50 e-tron levert al circa 340 pk, goed voor een vlotte 0-100 km/u sprint in ~6 seconden. De Q8 55 e-tron gaat hier nog overheen met ~408 pk en een sprinttijd rond de 5,6 sec. Dat betekent dat zelfs deze ruime SUV sneller accelereert dan menig sportieve hatchback – en dat in alle stilte. Voor wie prestatietechnisch het maximale zoekt, is er ook een SQ8 e-tron beschikbaar met drie elektromotoren en ruim 500 pk (0-100 in ~4,5 sec), al is die uitvoering zeldzamer op de leasemarkt. Belangrijker: iedere Q8 e-tron voelt krachtig en soepel, of u nu rustig wegrijdt bij het stoplicht of met 100 km/u iemand inhaalt op de snelweg. Het direct beschikbare koppel van de elektromotoren (tot wel 664 Nm in de 55 e-tron) geeft deze zware jongen een lichtvoetig karakter.
  • Topcomfort & verfijning: De Q8 e-tron is ontworpen om inzittenden maximaal comfort te bieden. Standaard is hij uitgerust met adaptieve luchtvering, waardoor de auto zich continu aanpast aan de wegomstandigheden en als het ware over de weg zweeft. Onregelmatigheden in het wegdek dringen amper door tot de cabine. Bovendien houdt de luchtvering de auto perfect horizontaal, zelfs bij volle belading, wat het rijcomfort en de stabiliteit ten goede komt. Binnenin is het geluidsniveau uiterst laag: geen motorgeronk, en Audi heeft veel aandacht besteed aan windgeruis reductie (met bijvoorbeeld akoestisch glas). Het resultaat is dat lange ritten ongekend sereen aanvoelen – een voordeel van elektrisch rijden dat in de Q8 e-tron maximaal is benut. De voorstoelen zijn vaak voorzien van uitgebreide verstelmogelijkheden, massagefunctie en ventilatie, zodat u na uren rijden nog fris uitstapt. Ook achterin genieten passagiers van overvloedige beenruimte en comfortabele zitplaatsen, bijna vergelijkbaar met de lange wielbasis A8. Daarmee is de Q8 e-tron niet alleen goed voor het milieu, maar ook een weldaad voor de inzittenden.
  • Ultramoderne features: Als een van Audi’s technologische vlaggenschepen ontbreekt het de Q8 e-tron aan weinig. Het dual-screen infotainmentsysteem (twee touchscreens) bedient alles van navigatie tot klimaat, geïntegreerd met Audi’s Virtual Cockpit voor de bestuurder. Uiteraard zijn spraakbediening en volledige smartphonekoppeling aanwezig. Uniek aan de e-tron familie zijn de virtuele buitenspiegels (optioneel): camera’s in plaats van zijspiegels, waarvan het beeld op OLED-schermen in de portieren wordt weergegeven. Dit futuristische systeem vermindert luchtweerstand en windgeruis, en eenmaal gewend geeft het een scherp zicht, zelfs bij regen of duisternis. Verder beschikt de Q8 e-tron over alle denkbare assistentie: van adaptieve cruise met filehulp tot zelf inparkeren en een omgevingscamera. Een slim energiemanagementsysteem optimaliseert de actieradius en kan navigatiedoelen koppelen aan laadsuggesties. In feite is de Q8 e-tron een rijdende showcase van Audi’s vooruitstrevende technologie, wat ook richting uw zakenrelaties niet onopgemerkt zal blijven.
  • Lang rijbereik & razendsnel laden: Met het vernieuwde accupakket is de Q8 e-tron uitstekend inzetbaar voor lange afstanden. De Q8 55 e-tron variant heeft een batterij van ~106 kWh netto, goed voor tot 575 km bereik (WLTP) bij de SUV-versie, en rond 600 km bij de iets gestroomlijndere Sportback. Zelfs de iets kleinere accu van de Q8 50 e-tron (~89 kWh netto) haalt circa 450 km. Dit betekent dat u zonder zorgen Nederland doorkruist en ook trips naar het buitenland aankunt met minimale stops. En als u dan moet laden, gaat het opvallend snel: de Q8 e-tron kan snelladen tot 150 kW (50 e-tron) of zelfs 170 kW (55/SQ8 e-tron). In de praktijk laadt u daarmee ongeveer 120 km bereik bij in 10 minuten, of van 10% naar 80% in een goed half uur – een korte lunchpauze is genoeg om weer flink op weg te kunnen. Thuis of op kantoor laden gaat met 11 kW (of optioneel 22 kW), waarmee de auto in een nacht weer vol is. Door het intelligent battery management blijft de batterij in goede conditie voor de lange termijn, wat ook belangrijk is voor de waarde van de auto. Kortom, de Q8 e-tron maakt elektrisch rijden praktisch en efficiënt, zelfs als u dagelijks grote afstanden aflegt.
  • Duurzaam imago & financieel voordeel: Kiezen voor de Audi Q8 e-tron als zakelijke leaseauto is kiezen voor een groen imago. U laat zien dat uw bedrijf inzet op duurzaamheid en moderne oplossingen, zonder uw premium standaard los te laten. Dit kan positief doorwerken in de perceptie bij klanten en partners. Daarnaast plukt u zelf de vruchten van EV-voordelen: zo betalen volledig elektrische auto’s momenteel geen wegenbelasting (in Nederland tot en met 2025), en is de bijtelling voor EV’s lager tot een bepaalde drempel. Ook komen investeringen in elektrische voertuigen vaak in aanmerking voor fiscale stimuleringsregelingen (zoals MIA/Vamil). In het geval van financial lease profiteert ú als economisch eigenaar van deze voordelen. Bovendien is de Q8 e-tron dankzij Audi’s sterke merkpositie en de groeiende vraag naar elektrische occasions waardevast. De totale eigendomskosten vallen hierdoor gunstig uit. Per saldo rijdt u met de Q8 e-tron een ultramoderne representatieve auto, waarbij u zowel het milieu als de boekhouder tevredenstelt.

8. Audi e-tron GT

De Audi e-tron GT is het sportieve paradepaardje van Audi’s elektrische line-up – een adembenemende vierdeurs coupé die laat zien dat duurzaamheid hand in hand kan gaan met pure prestaties en design. Voor ondernemers die een statement willen maken op de weg is de e-tron GT de ultieme keuze: deze auto valt op bij elke klantlocatie of netwerkborrel, nog vóór u uitstapt. Onderhuids deelt hij techniek met de Porsche Taycan, maar de e-tron GT heeft een geheel eigen Audi-karakter: verfijnder, iets comfortabeler en met die kenmerkende Audi luxe ambiance in het interieur. Hij is ruim genoeg om dienst te doen als zakelijke reisauto (twee volwassenen passen prima achterin) en tegelijkertijd spannend genoeg om elke rit leuk te maken, ook als het alleen maar van kantoor naar huis is. Met zijn volledig elektrische aandrijving rijdt de e-tron GT lokaal emissievrij, wat bijdraagt aan een groen imago – maar zonder ook maar een greintje compromis op het gebied van snelheid of rijplezier. Het is kortom een high-end bedrijfsauto die innovatie uitstraalt.

Highlights:

  • Elektrische sportwagenprestaties: De e-tron GT beschikt over twee elektromotoren (één op de vooras, één achter) die samen quattro aandrijving bieden en een immense kracht genereren. De standaard e-tron GT quattro levert 476 pk (in boost tot 530 pk) en schiet daarmee in 4,1 seconden van 0 naar 100 km/u. Dat betekent dat hij moeiteloos kan meekomen met traditionele sportauto’s. De RS e-tron GT doet er nog een schep bovenop met 598 pk (646 pk in boost), waardoor de 0-100 sprint slechts ~3,3 seconden duurt – ongekend in deze klasse. In beide gevallen is elk tussenacceleratie indrukwekkend; inhalen op de snelweg is letterlijk een kwestie van een oogwenk. Wat opvalt is de onmiddellijke respons: omdat het koppel (tot 830 Nm in de RS) instant beschikbaar is, voelt de e-tron GT altijd alert en levendig aan. Tegelijkertijd zorgt de geavanceerde tractiecontrole en het lage zwaartepunt (batterij in de bodem) ervoor dat al dat vermogen veilig en gecontroleerd op het asfalt komt.
  • Gran Turismo comfort: Ondanks zijn sportieve prestaties is de e-tron GT verrassend comfortabel – hij draagt niet voor niets “GT” (Gran Turismo) in de naam. De auto is standaard uitgerust met een adaptief onderstel; de optionele luchtvering (standaard op de RS) voegt hier nog een extra niveau van zachtheid aan toe wanneer u in de Comfort-modus rijdt. Oneffenheden en lange golven in het wegdek worden dan soepel weggefilterd, iets wat men niet altijd verwacht bij een sportieve coupé. De geluidsisolatie is eveneens topklasse: er is nauwelijks windgeruis hoorbaar dankzij de gestroomlijnde vorm, en uiteraard ontbreekt motorlawaai geheel. Hierdoor leent de e-tron GT zich uitstekend voor lange afstanden op hoge snelheid – u arriveert fris en ontspannen. Ergonomisch zit u bovendien perfect: de sportstoelen zijn laag gepositioneerd voor dat coupégevoel, maar voorzien van alle verstelmogelijkheden om ook lange bestuurders een goede zithouding te geven. Achterin is er ruimte voor twee volwassenen; dankzij de uitgekiende voetruimte (uitsparingen in de batterijvloer, “foot garages” genoemd) kunnen zij hun benen redelijk kwijt. Dit maakt de e-tron GT bruikbaar als u incidenteel collega’s of klanten wilt meenemen, al is instappen achterin minder soepel door de lage daklijn. Als kers op de taart is er praktische bagageruimte: naast een achterkofferbak (~350 liter) heeft de e-tron GT een voorste bagageruimte (frunk) van ca. 85 liter – handig voor een laptoptas of opladers.
  • High-tech en design: In de e-tron GT komen design en technologie prachtig samen. Het exterieurdesign is laag en breed, met krachtige lijnen en een opvallende verlichte grille-panel voorop – een echte blikvanger voor uw bedrijf. Binnenin mixen futurisme en vertrouwdheid: u vindt een volledig digitaal instrumentarium en een groot infotainment-touchscreen, maar Audi heeft er bewust voor gekozen om enkele fysieke knoppen (bv. voor klimaatregeling) te behouden, zodat bediening intuïtief blijft op hoge snelheid. Uiteraard ontbreekt het niet aan luxe: hoogwaardige materialen zoals koolstofvezel accenten, suède-achtige Dinamica bekleding (duurzaam alternatief voor alcantara) en ambient LED-verlichting zorgen voor een exclusieve sfeer. Technologisch is de auto uitgerust met alles wat Audi te bieden heeft: Bang & Olufsen 3D-sound audiosysteem voor muziek van concertkwaliteit, adaptieve matrix LED-koplampen voor optimale verlichting, en alle denkbare assistentiesystemen, van nachtzicht tot adaptieve cruise. Een opvallende feature is de efficiënte koel- en verwarmingsregeling van het accupakket – via de myAudi-app kunt u vooraf de auto op temperatuur brengen of het laadproces plannen. Zo toont de e-tron GT zich niet alleen een designicoon, maar ook een knap staaltje ingenieurskunst.
  • Bereik & ultrasnel laden: De Audi e-tron GT is voorzien van een 93 kWh (bruto) batterij, waarvan ca. 85 kWh bruikbaar is. Daarmee haalt hij in de praktijk een actieradius van ongeveer 450 km (WLTP ca. 488 km voor de quattro, 472 km voor de RS). Ruim voldoende voor dagelijkse zakelijke kilometers en ook een serieuze afstand op de snelweg. Bij lange ritten kunt u bovendien rekenen op een van de grootste voordelen van dit model: zijn 800-Volt laadsysteem. Hierdoor kan de e-tron GT laden tot 270 kW aan geschikte snelladers, een snelheid die momenteel tot de absolute top behoort. Concreet laadt u daarmee in ~10 minuten zo’n 200 km bereik bij, of van 5% naar 80% in slechts 20-22 minuten. Even de benen strekken of koffie drinken, en u kunt weer verder – dat past perfect in het ritme van zakelijk veelrijden. Thuis of op kantoor laadt de e-tron GT via 11 kW AC (optioneel 22 kW) in enkele uren weer vol, vooral handig ‘s nachts of tijdens werktijd. De auto helpt bovendien zelf om de batterij te sparen: met adaptive charging power en koeling voorkomt hij onnodige slijtage, zodat de accu op lange termijn zijn capaciteit behoudt. Voor de ondernemer betekent dit betrouwbaarheid: u kunt dag in dag uit rekenen op consistent elektrisch rijbereik zonder noemenswaardige degradatie.
  • Exclusief én verantwoord: De Audi e-tron GT is een exclusieve auto – er rijden er relatief weinig van, wat uw keuze des te meer opvalt. Hiermee onderstreept u als ondernemer een pioniersgeest en voorliefde voor toptechnologie. Toch is de keuze ook verantwoord te noemen: u rijdt volledig elektrisch, dus uw brandstofkosten dalen drastisch ten opzichte van een vergelijkbare benzine sportauto (en u omzeilt lage-emissiezones zonder moeite). De e-tron GT valt in het hogere bijtellingstarief door zijn prijs, maar daar staat tegenover dat hij zijn waarde goed behoudt. Enthousiaste autoverzamelaars en liefhebbers zien de e-tron GT nu al als een toekomstige klassieker van het EV-tijdperk, wat betekent dat de tweedehands vraag hoog zal blijven. In financial lease vertaalt zo’n exclusieve waardevastheid zich naar een relatief beperkte afschrijving. Daarbij komen mogelijk fiscale voordelen voor zero-emissie voertuigen (afhankelijk van de geldende regelingen en cataloguswaarde). Per saldo geniet u dus van een weergaloze rijervaring in een auto die aan alle kanten uitstraalt waar uw bedrijf voor staat: vooruitgang, kwaliteit en maatschappelijke verantwoordelijkheid. De e-tron GT is niet zomaar een auto – het is een visitekaartje en investering in één.

9. Audi RS3

De Audi RS3 is de ultieme versie van de A3, gericht op ondernemers die méér willen dan alleen een representatieve auto: ze zoeken ook sportiviteit en exclusiviteit. Met zijn iconische vijfcilinder turbomotor en kenmerkende quattro-aandrijving is de RS3 een compacte krachtpatser die zowel op het circuit als in de stad indruk maakt. Tegelijkertijd blijft het een praktische hatchback/sedan (afhankelijk van carrosserievorm) met voldoende ruimte voor werkspullen of weekendbagage. Voor wie zakelijk wil opvallen en tóch dag in dag uit comfortabel wil rijden, is de Audi RS3 anno 2025 dan ook een ijzersterke financiële leasekeuze – solide restwaarde, lage afschrijving én eindeloos rijplezier.

Highlights:

  • Pure performance: Onder de motorkap huist een 2.5-liter vijfcilinder turbomotor met ~400 pk (en een onmiskenbare roffel). Daarmee sprint de RS3 in ongeveer 3,8–4,0 seconden van 0 naar 100 km/u. De quattro vierwielaandrijving zorgt voor optimale grip, zelfs bij nat weer of gladde omstandigheden. Hierdoor voelt de RS3 altijd wendbaar en krachtig aan, zonder nerveus te worden bij hogere snelheden.

  • Compact, maar comfortabel: Ondanks zijn sportieve onderstel en lagere rijhoogte is de RS3 nog steeds goed bruikbaar in het dagelijks leven. De vering is stevig, maar dankzij Audi’s dempingsafstemming vangt hij oneffenheden voldoende op voor zakelijk gebruik. De stoelen bieden extra zijdelingse steun bij sportief rijden, maar zijn eveneens comfortabel voor langere afstanden. Het interieur is afgewerkt met alcantara, koolstofvezel of aluminium accenten – net wat u kiest – zodat elke rit aanvoelt als een luxe ervaring.

  • High-tech & assistentie: Ook in de RS3 is Audi’s Virtual Cockpit aanwezig, waarop u bijvoorbeeld een speciale RS-weergave kunt instellen met centrale toerenteller. Het MMI-infotainmentsysteem biedt navigatie, smartphoneconnectiviteit en diverse online-diensten. Verder kunt u rekenen op handige assistentie zoals Adaptive Cruise Control, rijstrookhulp en parkeerassistentie, wat het dagelijks gebruik vergemakkelijkt – ook al is de RS3 in de basis een performance-auto.

  • Efficiënt voor z’n klasse: Hoewel de focus op prestaties ligt, is de RS3 dankzij moderne turbotechniek en mild-hybrid systemen relatief zuinig wanneer u rustig rijdt. Bij gelijkmatige snelwegkilometers kan het verbruik meevallen, wat scheelt in de maandelijkse brandstofkosten. En omdat de RS3 een compact model is, maakt hij bovendien handig gebruik van parkeerruimte in stedelijke gebieden.

  • Restwaarde & exclusiviteit: RS-modellen van Audi staan bekend om hun gewilde status bij liefhebbers en verzamelaars. Dit vertaalt zich in een hoge tweedehandsvraag, wat gunstig is voor de restwaarde en dus lagere maandlasten in financial lease. Een RS3 voor de deur toont dat uw bedrijf vooruitstrevend én succesvol is – een sportieve doch representatieve bedrijfsauto. Met de fiscale voordelen van financial lease (aftrekbare rente en afschrijvingskosten) is de RS3 anno 2025 dan ook een unieke, maar verstandige keuze in het compacte premiumsegment.

10. Audi RS6 Avant

De Audi RS6 Avant (generatie C8) neemt het concept van een ruime, praktische stationwagen en geeft het een extreme boost met supercar-prestaties en luxueuze afwerking. Dit icoon in de zakelijke automarkt combineert functionaliteit voor werk of gezin met de sensatie van een 4.0-liter V8 biturbo. Ondernemers die de RS6 kiezen, willen indruk maken met een auto die representatief is voor het bedrijf én privé gebruikt kan worden voor alles van gezinsvakanties tot exclusieve evenementen. Niet voor niets is de RS6 anno 2025 een van de meest gewilde high-performance stations op de markt – de ideale mix van prestige, bruikbaarheid en onvervalst rijplezier.

Highlights:

  • Ongekende power: De RS6 Avant is uitgerust met een 4.0-liter V8 biturbomotor met ca. 600 pk (en nog méér in Performance-uitvoeringen). Hiermee accelereert hij in slechts ~3,6 seconden van 0 naar 100 km/u – prestaties van supercar-niveau. De standaard quattro vierwielaandrijving zorgt ervoor dat u dit vermogen altijd veilig en effectief kunt inzetten, zelfs bij slecht weer of hogere snelheden op de Autobahn.

  • Royale ruimte & comfort: Ondanks de brute prestaties is de RS6 nog altijd een stationwagen. De achterbank biedt volwassen passagiers volop been- en hoofdruimte, en de kofferbak meet 565 liter (uitbreidbaar tot ruim 1.680 liter met de bank plat). Daarbij is het interieur voorzien van hoogwaardig leder en alcantara, ergonomische sportstoelen en akoestisch glas. Lange reizen of zakelijke trajecten verlopen daardoor in luxe stilte – precies wat je verwacht van een topklasse Audi.

  • Innovatie & veiligheid: De RS6 deelt zijn technologische basis met Audi’s nieuwste A6-familie. Zo heeft hij een Virtual Cockpit met RS-layout, een groot touchscreen voor infotainment en veel geavanceerde bestuurdersassistentie, waaronder adaptieve cruise control, actieve rijstrookassistentie en 360°-camera. Sportieve features als een RS Head-up Display en Dynamic Ride Control (optioneel) tillen de rijervaring naar een hoger plan, zodat de auto zich moeiteloos aanpast aan verschillende rijstijlen: comfortabel cruisen of scherp sturen op bochtige wegen.

  • Redelijk efficiënt voor een V8: Natuurlijk vraagt een 600 pk sterke V8 brandstof, maar Audi heeft het verbruik toch in toom weten te houden. Mild-hybrid technieken en cilinderuitschakeling (AFM) zorgen ervoor dat bij lage belasting slechts vier cilinders actief zijn. Daardoor kan de RS6 op de snelweg relatief zuinig rijden. Voor de ondernemer die veel kilometers maakt is dat een belangrijk pluspunt in de dagelijkse praktijk, terwijl het volle V8-geluid en -vermogen altijd binnen handbereik blijven voor wie het gaspedaal dieper intrapt.

  • Exclusief & waardevast: De RS6 Avant is al jaren een cultfavoriet in het performance-segment. Zakelijke en particuliere liefhebbers zijn bereid diep in de buidel te tasten voor een goed onderhouden exemplaar, wat resulteert in een sterke restwaarde. Dat is gunstig bij financial lease, want een hoge restwaarde drukt de maandlasten. Daarnaast geniet u als bedrijfseigenaar van de fiscale voordelen: rente en afschrijving zijn aftrekbaar, en u behoudt liquiditeit om elders in uw onderneming te investeren. Met zijn unieke mix van luxe, ruimte en prestaties is de RS6 een rijdend visitekaartje dat klanten en partners gegarandeerd zal imponeren.