Bij ons heeft u een ruime keuze aan Volkswagen Transporter modellen welke beschikbaar zijn voor financial lease binnen je organisatie. Door een Volkswagen Transporter te financial leasen, profiteer je van verschillende financiële voordelen. We staan voor je klaar met een maatwerk advies. Op deze manier maak je altijd de juiste keuze als het gaat om voor uw onderneming.
De Volkswagen Transporter kent een rijke geschiedenis die ons mee terugneemt naar 1947. De bedrijfsauto zag het levenslicht door een ontwerp van Ben Pon. Hij wilde een grote auto ontwikkelen welke geschikt was als bedrijfswagen. Als basis nam hij een ladder-chassis terwijl de techniek vooral gebaseerd was op de alom bekende Volkswagen Kever. De productie van de T1 type T2 was een feit en is heden ten dage nog steeds een gewild verzamelobject. In 1967 was het de beurt aan zijn opvolger de T2 die vervolgens weer werd gevolgd door de T3 in 1979. Alle 3 de Volkswagens waren voorzien van een zogenaamde boxermotor. De viercilinder werd achter de achteras van de bedrijfsauto geplaatst. Hier kwam in 1991 verandering in met de komst van de T4. Vanaf deze tijd is de bedrijfswagen van Volkswagen ook echt Transporter gaan heten. De motor werd op de vooras van de auto geplaatst waardoor deze tevens voorzien werd van voorwielaandrijving. Een aandrijving op alle 4 de wielen was tevens optioneel. De Syncro, zoals deze uitvoering werd genoemd was vooral in landen met bergachtige gebieden populair. Daarnaast was de nieuwe Transporter in veel verschillende uitvoeringen leverbaar. Zowel met een lange als korte wielbasis, een duo cabine, taxi model en zelfs een heuse pick-up uitvoering.
De T4 van Volkswagen onderging in 1996 zijn eerste ingrijpende make-over. De uitvoering werd qua belijning wat vernieuwd, maar er vonden nog meer veranderingen plaats. De T4b werd beschikbaar. Deze bedrijfswagen had een opmerkelijk langere voorzijde om de nieuwe VR6 motor ruimte te kunnen bieden. Voor ongeveer 3 jaar lang zijn er dan ook Transporters met zowel een lange als korte voorzijde leverbaar geweest. De uitvoering met een verlengde voorzijde had echter niet altijd een VR6 motor. Het compact model was daarentegen wel altijd voorzien van een “oude” motor. Het overgrote deel van de Transporter productie in Nederland werd overigens afgeleverd als diesel. Daarbij had men de keuze uit de meer compacte 1.9 TD en de 2.5 TDI met duo cabine. De T5 liet echter eventjes op zich wachten. Pas in 2003 introduceerde Volkswagen de nieuwe uitvoering van de Transporter. Van veel innovatieve vernieuwingen was geen sprake, maar de bedrijfsauto werd wel enorm veel verkocht. Het succes was mede te danken aan de vele uitvoeringen die beschikbaar waren. Naast de reguliere modellen kon er nu ook gekozen worden voor diverse soorten aandrijvingen en transmissies.
Dat de Volkswagen Transporter ook populair was als personenwagen bleek wel uit de productie van de zogenaamde combi uitvoering van het model. Deze auto was zowel een bedrijfswagen als een gezinsauto met ruimte voor maar liefst 11 personen. Een iets luxere model werd door Volkswagen geïntroduceerd als de Shuttle. Deze kon geleverd worden met diverse opties en had standaard een extra heater en zonnescherm. De vergrotende trap was de Caravelle met elektrische buitenspiegels en airco. Ook armleuningen waren in het interieur van de bedrijfsauto aanwezig. Technisch was de auto zeer veilig gemaakt met de toevoeging van onder andere een ABS-systeem, anti-slip regeling en een speciaal programma die de stabiliteit van de wagen onder controle hield. Het hoogste segment in deze range was weggelegd voor de Multivan welke vooral populair was onder taxibedrijven en personenvervoer. Het ruime en luxe interieur bood plaats aan maximaal 6 personen waarbij de zitruimte geheel naar wens konden worden afgesteld. De collectie Transporters van Volkswagen werden in 2009 voorzien van een nieuw gezicht. De vijfcilinders maken daarbij direct plaats voor de nieuwe Volkswagen motoren.
De T5 heeft maar liefst 13 jaar dienst gedaan aan succesvolle bedrijfswagen. Met de introductie van de nieuwe T6 worden er tevens wat opmerkelijke veranderingen doorgevoerd. De consument krijgt nu een meerkleurige bedrijfsauto welke voorzien is van velgen in chroomkleur. Qua uitvoeringen is er tevens voldoende te kiezen. De T6 is leverbaar in diverse opbouw, hoogte en lengte uitvoeringen. De motor wordt vervangen door een 2.0 TSI motor op benzine van 150 of 204 pk. De 2.0 TDI diesel variant is daarbij wel meer in trek en is verkrijgbaar met een motorvermogen van 84 tot en met 204 pk. Een automatische transmissie kan optioneel worden toegevoegd, evenals een vierwielaandrijving voor de motoren met de wat hogere paardenkrachten.