Renault Zakelijk Leasen

Bij ons heeft u een ruime keuze aan Renault modellen welke beschikbaar zijn voor financial lease binnen je organisatie. Door een Renault te financial leasen, profiteer je van verschillende financiële voordelen. We staan voor je klaar met een maatwerk advies. Op deze manier maak je altijd de juiste keuze als het gaat om voor uw onderneming.

  • Snelle acceptatie
  • Onafhankelijk advies
  • Beoordeling ook zonder jaarcijfers
  • Geen bemiddelingskosten

Financial Lease van Renault

Het automerk Renault is in het leven geroepen door drie uit Frankrijk afkomstige broers. De autofabrikant die sinds 1899 bestaat, draagt dan ook de achternaam van deze familie. Renault gaat innovatief te werk en bouwt haar motoren dan ook zelf. Dit succes bleef niet onopgemerkt. In 1905 ontving het automerk dan ook een grote bestelling voor het aanleveren van maar liefst 1500 voertuigen. Deze zouden de markt gaan dienen als zijnde taxi. Dat Renault innovatief te werk ging bleek tijdens de Tweede Wereldoorlog waar het voertuigen voor het leger ging produceren. Dit was echter meer een noodzaak dan een weldoordacht bedrijfsplan. Terwijl de productie van vrachtwagens en andere voertuigen voor het leger voortduurde, werd er in de tussentijd ook gewerkt aan een betaalbare auto. Dit zou zeker van pas komen nu het einde van de oorlog in zicht was. De auto ging de naam Renault C4 CV dragen en bleek een doorslaand succes. Er zijn dan ook meer dan 1.000.000 exemplaren geproduceerd door het Franse automerk.

De opvolger van de Renault 4CV

Omdat de verkoop van de 4CV een succes bleek te zijn, wilde Renault snel met een antwoord komen in de vraag naar een waardige opvolger. Dit werd de Dauphine die later werd opgevolgd door de Renault 8. De Dauphine had een motor die, net zoals de 4CV, achter de achteras en de aandrijving geplaatst was. Ook de introductie van dit model werd met open armen ontvangen. Er zijn dan ook ruim 2.000.000 exemplaren geproduceerd en verkocht voordat de auto werd vervangen door de Renault 8. Renault wilde graag in de trend van betaalbare auto’s blijven, omdat dit al meerdere malen succesvol bleek. De jaren ‘70 stonden voor het Franse automerk dan ook in het teken van de goedkope Renault 5 die ook nog eens voorwielaandrijving had én een motor die dwars in de auto was geplaatst. De auto is geliefd omdat deze klein van formaat is en uiterst comfortabel op de weg ligt. Door het succes ontwerpt Renault ook meer sportieve modellen van deze uitvoering. Voor de rally werd zelfs de Alpine 5 Turbo ontwikkeld en gebruikt.

Renault Espace als eerste MPV

Renault slaat wederom de spijker op zijn kop als het in 1984 de Espace op de markt brengt. Met dit model heeft de Franse autogigant de eerste MPV in handen. Helemaal zonder slag of stoot ging dit echter niet. Het design was oorspronkelijk van Matra die in Peugeot de ideale partner zag voor in productie nemen van de Espace. Peugeot bedankte echter maar Renault zag haar kansen waar. De Renault Espace profileerde zich als echte gezinsauto en kende in ‘90 haar tweede en in ‘97 zelfs haar derde generatie. De jongere modellen die vanaf het bouwjaar 2002 van de band zijn gerold werden door het Franse automerk zelf gemaakt. De voorgaande modellen werden geproduceerd bij Matra.

De oneindige populariteit van de Twingo

Renault had net de lancering van de Clio achter de rug, toen Patrick Le Quément met een briljant idee op de proppen kwam. Het Franse automerk had Le Quément opdracht gegeven om een budgetvriendelijke en zuinige auto te gaan ontwikkelen. Het uiterlijk van de Twingo was zowel sportief als frivool en werd dan ook goed ontvangen. Niet voor niets dat de Renault Twingo tot aan 2006 werd geproduceerd in de fabrieken van de Franse autoproducent. De opvolger van de Renault Twingo is aanzienlijk korter in productie geweest. De auto was dan ook minder herkenbaar voor zijn fans.

Ook de onthulling van de Megane Scénic bracht het automerk veel succes. Het model werd op de markt gezet als opvolger van de Renault 19, en was leverbaar als coupé, cabrio, sedan, hatchback en stationwagon. De Scénic was een briljante combinatie tussen de ruime Espace en het onderstel van een Megane. Het model wordt zelfs zo goed ontvangen dat de Megane Scénic de titel Auto van het Jaar in de wacht mag slepen. De nieuwe auto van Renault wordt opzienbarend veel verkocht in Europa waarmee het Franse automerk de concurrentie een flinke stap vooruit bleef. Toen het tijd werd voor een make-over is het voertuig verder gegaan onder de naam Scénic.

Het nieuwe familiegezicht

Vanaf het jaar 2000 heeft het uiterlijk van de Renault een flinke metamorfose ondergaan. Le Quément, die tevens verantwoordelijk was voor het succes van de Twingo, heeft het automerk een geheel nieuwe en verfrissende look gegeven. Hoewel het Franse automerk vooral bekend stond om haar degelijke auto’s, werd dat met de productie van de Laguna II, Vel Satis, Megane II, Avantime en de Espace IV geheel anders. Het uiterlijk van de voertuigen werd een stuk moderner. Daarnaast waren ook de fantastische eigenschappen, het comfort en de lage prijs belangrijke ingrediënten van het succes. Daarbij moet wel opgemerkt worden dat de meer compacte auto’s populairder waren dan de grote voertuigen zoals de Avantime en Vel Satis. Duitsland sloot deze modellen overigens wel in haar armen. De beknopte markt is tevens de reden geweest waarom de twee laatstgenoemde modellen geen opvolger kregen. De opvolgende generatie van de Laguna en de Megane was ook een stuk minder avantgardisch. Patrick Le Quément eindigde in 2009 zijn loopbaan bij Renault. Zijn succesvolle plaats werd ingenomen door Laurens van den Acker die Renault wederom van een nieuw en fris design zou gaan moeten voorzien.

Het eerste exemplaar dat onder van den Acker’s toezicht wordt geproduceerd is de Clio welke inmiddels al aan zijn vierde generatie begon. Ook de stationwagon en hatchback Megane II worden vernieuwd terwijl de Laguna plaats moet maken voor de Talisman. Deze is leverbaar als ruime stationwagon en sedan uitvoering. Ook de vijfde generatie Espace én de Renault Scénic ondergaan een facelift. Deze auto’s hebben nu meer het uiterlijk van een crossover. Dat maakt ze wat minder ruim maar wel een stuk hoger. De Scénic wordt tijdens de make-over zelfs voorzien van 20 inch velgen als standaard uitvoering. Deze aanvulling was nodig omdat steeds meer automerken overgingen tot het produceren van de immens populaire crossover. Om zich te kunnen onderscheiden van de concurrentie, pakt Renault het direct goed aan door een complete serie met crossovers op de markt te zetten. De consument heeft daarbij de keuze uit de Captur, Kadjar of de Koleos. De Kadjar mag technisch vergeleken worden met de Qashqai van Nissan. De imposante Koleos is vooralsnog de grootste uit de serie en is enkel leverbaar in diesel uitvoering.

Net zoals elk ander automerk richt ook Renault zich op duurzaamheid. Toch heeft het Franse merk daar een eigenwijze en geheel op zichzelf staande visie over. Renault gebruikt weliswaar steeds meer turbomotoren die compacter zijn, maar zet daarentegen niet in op het ontwikkelen en produceren van hybride modellen. Elektrische exemplaren worden dan weer wel ontworpen. Een voorbeeld hiervan is de Twizy die meer als kleine stadsauto kan worden gezien. Ook de Zoe valt onder deze categorie. De befaamde Renault Twingo krijgt zelfs zijn derde generatie waarin hij in niets meer lijkt op het ooit zo populaire model. De auto wordt in samenwerking met Smart op de markt gezet. Dat betekent dat het kleine voertuig in bezit is van achterwielaandrijving waarbij de motor zijn plaats heeft onder de kofferbak.

Neem vrijblijvend contact met ons op

Contactformulier