Opel Vivaro Zakelijk Leasen

Opel Vivaro leasen

Met de Opel Vivaro kom je als ondernemer goed voor de dag. Daar bovenop levert het financial leasen van de Vivaro veel fiscale voordelen op. Een daarvan is dat je bij financial lease economisch eigenaar van de auto wordt, waarmee je van BTW voordelen kunt profiteren. Meer over alle voordelen van financial leasing lees je in onze blog over de financiële voordelen van financial lease.

  • SNELLE ACCEPTATIE
  • ONAFHANKELIJK ADVIES
  • BEOORDELING OOK ZONDER JAARCIJFERS
  • GEEN BEMIDDELINGSKOSTEN

De levensweg van de Opel Vivaro

De eerste oplevering van de Vivaro wordt nog steeds gebruikt in India. Daar wordt de wagen geleverd door Tata Motors. Ook in Maleisië worden er door Inokom nog steeds diverse modellen van de Opel Vivaro verkocht. De Opel kent drie versies waarvan de eerste is gebouwd van 1990 tot en met 2001. Daarop volgde de X83 van 2001 tot en met 2014 en vervolgens de X82 die vanaf 2014 werd gebouwd.

Technische specificaties van de Opel Vivaro

De eerste versie van de Vivaro staat beter bekend als de Renault Trafic. Deze bedrijfswagen wordt geïntroduceerd in 1980 en wordt tot en met 2000 verkocht. Opel brengt weinig veranderingen aan in het uiterlijk van de auto. De neus van de bedrijfswagen wordt alleen aangepast als de betreffende motor daar om vraagt. De wijzigingen die daarvoor worden aangebracht zijn vooral zichtbaar aan de gril van de auto. Zo heeft een exemplaar met een 1397 cc motorvermogen een gril die meer plat is. De motoren met een grotere omvang, bijvoorbeeld de 1647 cc, brengen wel zichtbare aanpassingen teweeg.

De grill is gemaakt van kunststof en ook de bumper wordt ruimer en dieper. Met de komst van de zogenaamde OHC-motor wordt ook de motorkap van een facelift voorzien. Dit gebeurt halverwege de jaren ‘80. Deze 1721 cc motor vergt een bolling aan de bovenzijde waarbij de gril iets kleiner mag zijn. De diesel en 2.1 benzine variant krijgen nog wel een lange gril. Opel voorziet de Vivaro pas in 1990 van een grondige aanpassingen welke wordt doorgevoerd op alle modellen. De bumper wordt bij alle motortypes van kunststof. De bedrijfswagen zelf krijgt een wat meer gestroomlijnd en ronder uiterlijk.

Pas 5 jaar later wordt het ontwerp wederom onder handen genomen. Ditmaal kiest Opel ervoor om de Vivaro te voorzien van twee achteruitkijkspiegels, moderne achterlichten en een vernieuwde gril. Ook de binnenkant van de bedrijfswagen wordt onder handen genomen. In 1995 kiest Opel er tevens voor om het dashboard te moderniseren en de stoelen verstelbaar te maken. 2 jaar later in 1997 wordt deze variant niet alleen door Opel geïntroduceerd als zijnde Arena, maar ook door Vauxhall.

Daarmee worden er direct een aantal nieuwe Renault modellen in het leven geroepen. Naast de Trafic kennen we nu ook de Tata Winger, CamperVans en Winnebago. Argentinië werkt in die tijd aan de bouw van de Mercosur terwijl Brazilië de naam Chevrolet Trafic gebruikt voordat deze veranderd wordt in de Trafic van Renault of de SpaceVan van Chevrolet. Ook wordt de Trafic Rodeo op de markt gebracht. In 2002 rolt de laatste pick-up versie van de band.

Het nieuwe model van de Opel Vivaro

Als de Trafic van Renault al toe is aan zijn tweede generatie, wordt de Opel Vivaro pas op de markt gebracht. Dit is mede te danken aan de samenwerking tussen de grote automerken Opel, Nissan en Renault. De Opel Vivaro krijgt daarmee een plaats naast de Primaster van het Japanse Nissan welke tot stand is gekomen in het Technocentre van Renault in Frankrijk. De bouw van het voertuig vindt uiteindelijk plaats in Engeland in één van de fabrieken van General Motors.

In het jaar 2001 doet de Vivaro in samenwerking met de GM en Nissan Zone Franca fabriek zijn intrede in de auto industrie. In eerste instantie worden er vier versies uitgebracht welke zich onderscheiden in een minibus, een van, crew cab en paneelvan. De uitvoeringen zijn leverbaar in 3 verschillende soorten dieselmotoren tegenover 1 benzine variant. Ook wordt er verschil aangebracht in de dakhoogte en de wielbasis van de verschillende modellen.

5 jaar later wordt het tijd voor een make-over van de Opel Vivaro. Dit beperkt zich niet alleen tot het uiterlijk van de auto, maar ook motorisch worden er een aantal belangrijke veranderingen doorgevoerd. De richtingaanwijzers van de Vivaro worden geïntegreerd in de koplampen. Daarnaast wordt de motor van de Opel Vivaro flink onder handen genomen waardoor er uiteindelijk een 2.0 diesel met viercilinder overblijft.

Deze is echter wel leverbaar in twee verschillende varianten. De lichtste 90 PS motor heeft een vermogen van 89 pk. De zwaardere variant, de 115 PS krijgt een vermogen van 113 pk toebedeeld. De Opel Vivaro kan zowel handgeschakeld als met een automatische transmissie worden opgeleverd. Deze laatste is echter wel optioneel. Standaard is de Vivaro handgeschakeld uitgerust met 6 snelheden.

De IAA in Duitsland staat garant voor de introductie van de plug-in hybride Vivaro e Concept. Dit gebeurd in het jaar 2010. De Opel Vivaro wordt voorzien van een 21 kWh lithium batterij. Daardoor heeft de hybride Opel een elektrisch bereik van +/- 100 km. In combinatie kan een bereik van +/- 400 km worden behaald.

Een aantal jaren later in 2014 is het de beurt aan de nieuwe generatie Opel Vivaro. Ook het Italiaanse automerk Fiat sluit zich aan bij de samenwerking. Dit doen ze onder andere met de Scudo en de Talento. Echter wordt de productie en bouw van de Vivaro varianten voor Renault en Nissan gebouwd in Frankrijk. Luton in Engeland is nog steeds de thuishaven voor de bouw van Vauxhall, met uitzondering van de varianten met een afwijkende dakhoogte.

Neem vrijblijvend contact met ons op

Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen? Vul dan gerust het onderstaande formulier in. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op alle mogelijkheden met u door te spreken.

Contactformulier