Bij ons heeft u een ruime keuze aan Opel modellen welke beschikbaar zijn voor financial lease binnen je organisatie. Door een Opel te financial leasen, profiteer je van verschillende financiële voordelen. We staan voor je klaar met een maatwerk advies. Op deze manier maak je altijd de juiste keuze als het gaat om voor uw onderneming.

  • Snelle acceptatie
  • Onafhankelijk advies
  • Beoordeling ook zonder jaarcijfers
  • Geen bemiddelingskosten

Financial Lease Opel

Het Duitse automerk Opel kent een bewogen start. Waar het merk, dat in 1862 werd opgericht, in de beginfase vooral bekend stond om de productie van naaimachines, produceerde het later ook fietsen. Pas in 1899 rolde de eerste auto van Opel van de band. Pas in het jaar 1909 slaagde Opel erin om een redelijk succesvolle wagen te ontwikkelen. De 4/8 PS was vooral een geliefd voertuig onder artsen en doktoren. De bijnaam “doktersauto” was dan ook ook snel een begrip. Deze auto van Opel stond vooral bekend om de betrouwbaarheid en de voordelige aanschafprijs. Het succes duurde echter niet lang want in 1911 werd de Opel fabriek door een fel uitslaande brand volledig in de as gelegd.

Een onoverkomelijk drama was dit echter niet. Het oude bedrijfs- en productiesysteem was hard aan vernieuwing toe waarop Opel met de komst van een nieuwe fabriek direct een massaproductie van start kon laten gaan. Hiermee was het Duitse automerk koploper en kreeg direct een stevige voet aan de grond. De kosten voor het produceren van de auto’s werden aanzienlijk lager. Dit werd vooral voor de klanten van Opel gemerkt in de portemonnee. Het duurde dan ook niet lang voordat de verkopen van Opel in Duitsland stegen. GM neemt Opel voor een deel over in het jaar 1926. 3 jaar later heeft General Motors zelfs het merendeel van de aandelen in handen. Dit had niet alleen een positieve invloed op de groei van Opel, maar GM was hiermee tevens bij machte om de Europese markt te kunnen veroveren.

Opel na de Tweede Wereldoorlog

Na de Tweede Wereldoorlog kan Opel net zoals veel andere automerken weer langzaam beginnen met groeien. Na een aantal jaren introduceert het Duitse automerk maar liefst twee nieuwe auto’s te weten de volumineuze Kapitan en de Olympia die meer als middenklasser op de markt wordt gezet. Met deze twee modellen houdt Opel zich staande tussen andere vooraanstaande automerken van Duitse bodem zoals Mercedes-Benz en Volkswagen. De laatste autogigant boekte in 1962 veel succes met de Kever. Opel antwoord daarop met de ontwikkeling van de Opel Kadett.

Het succes van het automerk is groeiende. In het jaar 1972 is maar liefst deel van de verkochte auto’s in Duitsland afkomstig van Opel. Een jaar eerder bereikte Opel een mijlpaal. In 1971 heeft het automerk al ruim 10 miljoen auto’s gebouwd. Ook de keuze tussen de verschillende modellen is inmiddels flink toegenomen. De rijder heeft nu de keuze uit een Opel Rekord, Commodore, Ascona en Kadett. De sportieve rijder komt aan zijn trekken in de Opel Manta of de GT die veel weg heeft van een coupé. Het uiterlijk van de Manta doet denken aan die van een Corvette. Ook deze Opel krijgt een bijnaam, namelijk de Poor Man’s Corvette. De aanschafprijs van een Opel blijft verrassend laag omdat de techniek geheel in handen is van het Duitse automerk. Ook de productiekosten blijven daardoor relatief beperkt.

Opel in de jaren ‘80

De jaren ‘80 kenmerken zich voor Opel nog steeds als succesvol. Naast het feit dat de Kadett blijvend wordt onderworpen aan innovatieve ontwikkelingen, wordt ook de Corsa op de markt gezet. Om dit nieuwe model in productie te kunnen nemen, wordt er een fabriek opgericht in Saragossa. Opel introduceert in de jaren ‘80 ook de vernieuwde versie van de Opel Kadett. Het model gaat alweer zijn vijfde generatie tegemoet. Aerodynamica is iets wat Opel op het lijf geschreven is. De vijfde generatie Kadett wordt dan ook uitgevoerd met een coëfficiënt van 0,30 op het gebied van luchtweerstand. Dat geldt ook voor de Omega die een luchtweerstand van 0,28 heeft. Maar, Opel gaat nog een stukje verder als het gaat om aerodynamica. In 1990 wordt de Calibra geïntroduceerd aan het publiek. Deze auto kan zelfs rekenen op een CW van 0,26.

25 miljoen Opels in 1990

De 25 miljoenste Opel rolt van de band in 1990. Toch staat het Duitse automerk niet stil want er wordt direct een waardige opvolger voor de Kadett op de markt gezet. De Opel Astra blijkt zeer succesvol, evenals zijn opvolger die in 1993 het levenslicht ziet. De Corsa B zit een klasse lager dan zijn volwaardige broer maar zorgt er ook voor dat de verkoopcijfers van Opel omhoog schieten. Het Duitse automerk blijft echter innoveren en komt tegemoet aan de trend van de markt. Deze richt zich op dat moment vooral op de komst van SUV’s. Opel antwoord hierop met de productie van de Campo, Monterey en de Frontera. Tegen het einde van de jaren ‘90 is het tijd voor een nieuw model Astra én de Zafira welke geproduceerd wordt als midi MPV.

De Zafira kenmerkt zich doordat de auto ruimte biedt aan maar liefst 7 personen. Volkswagen had in deze tijd ook een midi-MPV in ontwikkeling, maar de 7 zitplaatsen ontbraken hierbij. De ontwikkeling van de nieuwe VW werd direct geannuleerd. Later bracht Volkswagen de Touran op de markt die ook beschikte over een Flex-7 mogelijkheid. Dit gebeurde in 2003. Opel maakt in samenwerking met GM een gekke zijsprong. De Lotus Elise voldeed destijds niet meer aan gestelde normen en eisen. De Speedster van Opel moest een waardige vervanger worden, en met succes. Om nog langer te kunnen profiteren van dit succes, lanceert Opel in 2003 de Speedster met 2.0 turbomotor. Qua sportieve prestaties kan deze nieuweling van Opel zich zelfs meten aan de Boxster van het voorname automerk Porsche.

Hoewel Opel in deze tijd beschikt over een compleet gamma aan succesvolle auto’s, blijkt alleen de Signum geen doorslaand succes te zijn. De nieuwe Meriva is dat wel. De populariteit is mede te danken aan de ruimte, hoogte en prijs. Toch kan Opel niet langer teren op de successen die het had. De marktpositie van Opel keldert dan ook gestaag. Dit heeft mede te maken met de afname aan populariteit voor middenklasse auto’s. De afname van het succes valt vooral zwaar voor General Motors. Ook zij kampen met ernstige tekorten die niet meer aangevuld kunnen worden vanuit Opel. Om erger te voorkomen besluit GM om Opel van de hand te doen.

Opel in Franse handen

De overname door PSA gebeurd in 2017. Voorafgaand aan deze periode vindt er al vanaf 2012 een samenwerking plaats op financieel gebied. PSA is een Frans merk dat ook Citroën en Peugeot in zijn stallen heeft. Het Franse merk gaat voortvarend aan de slag met Opel. Bijna direct worden er twee nieuwe modellen op de markt gebracht die voldoen aan de eisen van een crossover. De Grandland X en de Crossland X. Doordat Opel nu in Franse handen is, kan PSA rekenen op een perfecte wereldwijde dekking. Met Opel in het noordelijke deel en Citroën en Peugeot in het zuiden staat niets een succes nog in de weg.

 

Neem vrijblijvend contact met ons op

Contactformulier