Ferrari 488










































1/13










































Ferrari 488
FERRARI 488 670 PK CHALLENGE EVO INKL.VAT
Bekijk de beschrijving van de Ferrari 488 FERRARI 488 670 PK CHALLENGE EVO INKL.VAT
Algemene informatie
Merk
Ferrari
Model
488
Type
FERRARI 488 670 PK CHALLENGE EVO INKL.VAT
Eerste registratie
01-2021
Kilometerstand
7.010 km
Carrosserievorm
Coupé
Aantal deuren
2
Brandstofsoort
Benzine
Kleur
Rosso Corsa (rood)
Modelreeks
van 2021 tot 2022
Technische specificaties
Cilinderinhoud
3.902 cc
Aantal cilinders
8
Vermogen
493 kW (670 pk)
Koppel
760 Nm
Tankinhoud
78 l
Aandrijving
Achterwielaandrijving
Transmissie
Automaat (7 versnellingen)
Topsnelheid
330 km/h
Acceleratie (0-100 km/h)
3,0 s
Wielbasis
265 cm
Massa ledig gewicht
1.340 kg
Interieur
Aantal zitplaatsen
2
Interieurkleur
Zwart
Bekleding
Stof
Milieu en verbruik
CO₂-uitstoot
0 g/km
Energielabel
G
Verbruik
11,4 l/100km
Historie
Datum eerste registratie
29 jan 2021
Onderhoudsboekjes
Aanwezig
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting
€ 64 - € 70 p/m
BTW verrekenbaar
Garantie
BOVAG Garantie (12 maanden)
Adverteerder
Naam
TOP auto's B.V.
Adres
Zesweg 150
Postcode
6604BP
Plaats
Wijchen
Exterieur
Lichtmetalen velgen 20"
Infotainment
Navigatiesysteem full map
Interieur
Airco (automatisch)
Elektrische ramen voor
Lederen sportstoelen
Veiligheid
Airbag bestuurder
Airbag passagier
Alarm klasse 1(startblokkering)
Anti Blokkeer Systeem
Elektronisch Stabiliteits Programma
Overige
Stuur leder en multifunctioneel
Ferrari 488 Challenge Evo – De Ultieme Racesensatie uit Maranello
De Ferrari 488 Challenge Evo is geen gewone sportwagen. Het is een compromisloze raceauto, ontwikkeld voor pure prestaties op het circuit. Deze auto vertegenwoordigt het beste van Ferrari’s ervaring in motorsport, verpakt in een brute, aerodynamische en technologisch geavanceerde bolide.
Maar wat maakt deze Challenge Evo zo bijzonder? En hoe verschilt hij van de oorspronkelijke 488 Challenge? Laten we dieper in het verhaal duiken.
Wat maakt de 488 Challenge Evo speciaal?
De 488 Challenge Evo is de evolutie van de 488 Challenge, Ferrari’s auto voor het gelijknamige merkencupkampioenschap. In 2017 werd de eerste 488 Challenge geïntroduceerd, maar de Evo-variant uit 2019 bracht significante verbeteringen met zich mee. Het doel was duidelijk: meer prestaties, meer controle, en nog meer rijplezier voor gentleman drivers én professionals.
De belangrijkste verbeteringen zitten in drie gebieden:
Aerodynamica
Ferrari werkte intensief in de windtunnel om de aerodynamische efficiëntie te verhogen. De Evo heeft een compleet hertekende voorbumper met een agressieve splitter, grotere luchtinlaten en een aangepaste diffuser. Ook de achtervleugel werd vergroot en is instelbaar, wat zorgt voor meer neerwaartse druk (downforce).
In totaal is de downforce met 30% toegenomen ten opzichte van de originele Challenge.
Bandentechnologie en grip
Ferrari werkte samen met Pirelli aan een nieuwe bandensamenstelling speciaal voor de Evo. Dit zorgt voor meer grip, minder slijtage en een constantere prestatie tijdens lange races.
Besturingssoftware en balans
Dankzij nieuwe elektronische systemen, zoals een verfijnde traction control en E-Diff (elektronisch differentieel), is de auto beter te controleren bij het uitkomen van bochten. Ferrari heeft veel aandacht besteed aan de balans tussen vermogen en controle, waardoor rijders meer vertrouwen hebben — zelfs op de limiet.
Technische specificaties
Motor: 3.9-liter twin-turbo V8
Vermogen: 670 pk (493 kW)
Transmissie: 7-traps F1 DCT (dubbele koppeling)
0-100 km/u: ca. 3,0 seconden
Topsnelheid: meer dan 320 km/u
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Gewicht: Ongeveer 1.340 kg (afhankelijk van raceconfiguratie)
Remmen: Carbon-keramisch met aangepaste racekalibratie
Downforce: Tot 50% meer neerwaartse druk t.o.v. de originele 488 Challenge bij 250 km/u
De originele 488 Challenge uit 2017 was al een krachtpatser, maar Ferrari heeft geluisterd naar feedback van coureurs over de hele wereld. Enkele concrete verschillen met de Challenge Evo:
Aerodynamica Verbeterd met meer downforce
Vleugel Grotere, instelbare vleugel
Elektronica Geavanceerdere tractiecontrole & E-Diff
Banden Nieuwere, slijtvaste bandensamenstelling
Remmen Carbon-keramisch Geoptimaliseerd voor duurzaamheid
De Ferrari 488 Challenge Evo is een pure circuitmachine, gebouwd op het snijvlak van technologie, snelheid en Italiaanse passie. Het is geen auto die je koopt om indruk te maken op straat — het is een auto die gebouwd is om te winnen op het asfalt.
Of je nu een ervaren racer bent of een liefhebber met een racehart, de 488 Challenge Evo is een eerbetoon aan alles wat Ferrari groots maakt: innovatie, prestaties en stijl.
De Ferrari 488 Challenge Evo is geen gewone sportwagen. Het is een compromisloze raceauto, ontwikkeld voor pure prestaties op het circuit. Deze auto vertegenwoordigt het beste van Ferrari’s ervaring in motorsport, verpakt in een brute, aerodynamische en technologisch geavanceerde bolide.
Maar wat maakt deze Challenge Evo zo bijzonder? En hoe verschilt hij van de oorspronkelijke 488 Challenge? Laten we dieper in het verhaal duiken.
Wat maakt de 488 Challenge Evo speciaal?
De 488 Challenge Evo is de evolutie van de 488 Challenge, Ferrari’s auto voor het gelijknamige merkencupkampioenschap. In 2017 werd de eerste 488 Challenge geïntroduceerd, maar de Evo-variant uit 2019 bracht significante verbeteringen met zich mee. Het doel was duidelijk: meer prestaties, meer controle, en nog meer rijplezier voor gentleman drivers én professionals.
De belangrijkste verbeteringen zitten in drie gebieden:
Aerodynamica
Ferrari werkte intensief in de windtunnel om de aerodynamische efficiëntie te verhogen. De Evo heeft een compleet hertekende voorbumper met een agressieve splitter, grotere luchtinlaten en een aangepaste diffuser. Ook de achtervleugel werd vergroot en is instelbaar, wat zorgt voor meer neerwaartse druk (downforce).
In totaal is de downforce met 30% toegenomen ten opzichte van de originele Challenge.
Bandentechnologie en grip
Ferrari werkte samen met Pirelli aan een nieuwe bandensamenstelling speciaal voor de Evo. Dit zorgt voor meer grip, minder slijtage en een constantere prestatie tijdens lange races.
Besturingssoftware en balans
Dankzij nieuwe elektronische systemen, zoals een verfijnde traction control en E-Diff (elektronisch differentieel), is de auto beter te controleren bij het uitkomen van bochten. Ferrari heeft veel aandacht besteed aan de balans tussen vermogen en controle, waardoor rijders meer vertrouwen hebben — zelfs op de limiet.
Technische specificaties
Motor: 3.9-liter twin-turbo V8
Vermogen: 670 pk (493 kW)
Transmissie: 7-traps F1 DCT (dubbele koppeling)
0-100 km/u: ca. 3,0 seconden
Topsnelheid: meer dan 320 km/u
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Gewicht: Ongeveer 1.340 kg (afhankelijk van raceconfiguratie)
Remmen: Carbon-keramisch met aangepaste racekalibratie
Downforce: Tot 50% meer neerwaartse druk t.o.v. de originele 488 Challenge bij 250 km/u
De originele 488 Challenge uit 2017 was al een krachtpatser, maar Ferrari heeft geluisterd naar feedback van coureurs over de hele wereld. Enkele concrete verschillen met de Challenge Evo:
Aerodynamica Verbeterd met meer downforce
Vleugel Grotere, instelbare vleugel
Elektronica Geavanceerdere tractiecontrole & E-Diff
Banden Nieuwere, slijtvaste bandensamenstelling
Remmen Carbon-keramisch Geoptimaliseerd voor duurzaamheid
De Ferrari 488 Challenge Evo is een pure circuitmachine, gebouwd op het snijvlak van technologie, snelheid en Italiaanse passie. Het is geen auto die je koopt om indruk te maken op straat — het is een auto die gebouwd is om te winnen op het asfalt.
Of je nu een ervaren racer bent of een liefhebber met een racehart, de 488 Challenge Evo is een eerbetoon aan alles wat Ferrari groots maakt: innovatie, prestaties en stijl.
Bekijk de beschrijving van de Ferrari 488 FERRARI 488 670 PK CHALLENGE EVO INKL.VAT
Algemene informatie
Merk
Ferrari
Model
488
Type
FERRARI 488 670 PK CHALLENGE EVO INKL.VAT
Eerste registratie
01-2021
Kilometerstand
7.010 km
Carrosserievorm
Coupé
Aantal deuren
2
Brandstofsoort
Benzine
Kleur
Rosso Corsa (rood)
Modelreeks
van 2021 tot 2022
Technische specificaties
Cilinderinhoud
3.902 cc
Aantal cilinders
8
Vermogen
493 kW (670 pk)
Koppel
760 Nm
Tankinhoud
78 l
Aandrijving
Achterwielaandrijving
Transmissie
Automaat (7 versnellingen)
Topsnelheid
330 km/h
Acceleratie (0-100 km/h)
3,0 s
Wielbasis
265 cm
Massa ledig gewicht
1.340 kg
Interieur
Aantal zitplaatsen
2
Interieurkleur
Zwart
Bekleding
Stof
Milieu en verbruik
CO₂-uitstoot
0 g/km
Energielabel
G
Verbruik
11,4 l/100km
Historie
Datum eerste registratie
29 jan 2021
Onderhoudsboekjes
Aanwezig
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting
€ 64 - € 70 p/m
BTW verrekenbaar
Garantie
BOVAG Garantie (12 maanden)
Adverteerder
Naam
TOP auto's B.V.
Adres
Zesweg 150
Postcode
6604BP
Plaats
Wijchen
Exterieur
Infotainment
Interieur
Veiligheid
Overige
Ferrari 488 Challenge Evo – De Ultieme Racesensatie uit Maranello
De Ferrari 488 Challenge Evo is geen gewone sportwagen. Het is een compromisloze raceauto, ontwikkeld voor pure prestaties op het circuit. Deze auto vertegenwoordigt het beste van Ferrari’s ervaring in motorsport, verpakt in een brute, aerodynamische en technologisch geavanceerde bolide.
Maar wat maakt deze Challenge Evo zo bijzonder? En hoe verschilt hij van de oorspronkelijke 488 Challenge? Laten we dieper in het verhaal duiken.
Wat maakt de 488 Challenge Evo speciaal?
De 488 Challenge Evo is de evolutie van de 488 Challenge, Ferrari’s auto voor het gelijknamige merkencupkampioenschap. In 2017 werd de eerste 488 Challenge geïntroduceerd, maar de Evo-variant uit 2019 bracht significante verbeteringen met zich mee. Het doel was duidelijk: meer prestaties, meer controle, en nog meer rijplezier voor gentleman drivers én professionals.
De belangrijkste verbeteringen zitten in drie gebieden:
Aerodynamica
Ferrari werkte intensief in de windtunnel om de aerodynamische efficiëntie te verhogen. De Evo heeft een compleet hertekende voorbumper met een agressieve splitter, grotere luchtinlaten en een aangepaste diffuser. Ook de achtervleugel werd vergroot en is instelbaar, wat zorgt voor meer neerwaartse druk (downforce).
In totaal is de downforce met 30% toegenomen ten opzichte van de originele Challenge.
Bandentechnologie en grip
Ferrari werkte samen met Pirelli aan een nieuwe bandensamenstelling speciaal voor de Evo. Dit zorgt voor meer grip, minder slijtage en een constantere prestatie tijdens lange races.
Besturingssoftware en balans
Dankzij nieuwe elektronische systemen, zoals een verfijnde traction control en E-Diff (elektronisch differentieel), is de auto beter te controleren bij het uitkomen van bochten. Ferrari heeft veel aandacht besteed aan de balans tussen vermogen en controle, waardoor rijders meer vertrouwen hebben — zelfs op de limiet.
Technische specificaties
Motor: 3.9-liter twin-turbo V8
Vermogen: 670 pk (493 kW)
Transmissie: 7-traps F1 DCT (dubbele koppeling)
0-100 km/u: ca. 3,0 seconden
Topsnelheid: meer dan 320 km/u
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Gewicht: Ongeveer 1.340 kg (afhankelijk van raceconfiguratie)
Remmen: Carbon-keramisch met aangepaste racekalibratie
Downforce: Tot 50% meer neerwaartse druk t.o.v. de originele 488 Challenge bij 250 km/u
De originele 488 Challenge uit 2017 was al een krachtpatser, maar Ferrari heeft geluisterd naar feedback van coureurs over de hele wereld. Enkele concrete verschillen met de Challenge Evo:
Aerodynamica Verbeterd met meer downforce
Vleugel Grotere, instelbare vleugel
Elektronica Geavanceerdere tractiecontrole & E-Diff
Banden Nieuwere, slijtvaste bandensamenstelling
Remmen Carbon-keramisch Geoptimaliseerd voor duurzaamheid
De Ferrari 488 Challenge Evo is een pure circuitmachine, gebouwd op het snijvlak van technologie, snelheid en Italiaanse passie. Het is geen auto die je koopt om indruk te maken op straat — het is een auto die gebouwd is om te winnen op het asfalt.
Of je nu een ervaren racer bent of een liefhebber met een racehart, de 488 Challenge Evo is een eerbetoon aan alles wat Ferrari groots maakt: innovatie, prestaties en stijl.
De Ferrari 488 Challenge Evo is geen gewone sportwagen. Het is een compromisloze raceauto, ontwikkeld voor pure prestaties op het circuit. Deze auto vertegenwoordigt het beste van Ferrari’s ervaring in motorsport, verpakt in een brute, aerodynamische en technologisch geavanceerde bolide.
Maar wat maakt deze Challenge Evo zo bijzonder? En hoe verschilt hij van de oorspronkelijke 488 Challenge? Laten we dieper in het verhaal duiken.
Wat maakt de 488 Challenge Evo speciaal?
De 488 Challenge Evo is de evolutie van de 488 Challenge, Ferrari’s auto voor het gelijknamige merkencupkampioenschap. In 2017 werd de eerste 488 Challenge geïntroduceerd, maar de Evo-variant uit 2019 bracht significante verbeteringen met zich mee. Het doel was duidelijk: meer prestaties, meer controle, en nog meer rijplezier voor gentleman drivers én professionals.
De belangrijkste verbeteringen zitten in drie gebieden:
Aerodynamica
Ferrari werkte intensief in de windtunnel om de aerodynamische efficiëntie te verhogen. De Evo heeft een compleet hertekende voorbumper met een agressieve splitter, grotere luchtinlaten en een aangepaste diffuser. Ook de achtervleugel werd vergroot en is instelbaar, wat zorgt voor meer neerwaartse druk (downforce).
In totaal is de downforce met 30% toegenomen ten opzichte van de originele Challenge.
Bandentechnologie en grip
Ferrari werkte samen met Pirelli aan een nieuwe bandensamenstelling speciaal voor de Evo. Dit zorgt voor meer grip, minder slijtage en een constantere prestatie tijdens lange races.
Besturingssoftware en balans
Dankzij nieuwe elektronische systemen, zoals een verfijnde traction control en E-Diff (elektronisch differentieel), is de auto beter te controleren bij het uitkomen van bochten. Ferrari heeft veel aandacht besteed aan de balans tussen vermogen en controle, waardoor rijders meer vertrouwen hebben — zelfs op de limiet.
Technische specificaties
Motor: 3.9-liter twin-turbo V8
Vermogen: 670 pk (493 kW)
Transmissie: 7-traps F1 DCT (dubbele koppeling)
0-100 km/u: ca. 3,0 seconden
Topsnelheid: meer dan 320 km/u
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Gewicht: Ongeveer 1.340 kg (afhankelijk van raceconfiguratie)
Remmen: Carbon-keramisch met aangepaste racekalibratie
Downforce: Tot 50% meer neerwaartse druk t.o.v. de originele 488 Challenge bij 250 km/u
De originele 488 Challenge uit 2017 was al een krachtpatser, maar Ferrari heeft geluisterd naar feedback van coureurs over de hele wereld. Enkele concrete verschillen met de Challenge Evo:
Aerodynamica Verbeterd met meer downforce
Vleugel Grotere, instelbare vleugel
Elektronica Geavanceerdere tractiecontrole & E-Diff
Banden Nieuwere, slijtvaste bandensamenstelling
Remmen Carbon-keramisch Geoptimaliseerd voor duurzaamheid
De Ferrari 488 Challenge Evo is een pure circuitmachine, gebouwd op het snijvlak van technologie, snelheid en Italiaanse passie. Het is geen auto die je koopt om indruk te maken op straat — het is een auto die gebouwd is om te winnen op het asfalt.
Of je nu een ervaren racer bent of een liefhebber met een racehart, de 488 Challenge Evo is een eerbetoon aan alles wat Ferrari groots maakt: innovatie, prestaties en stijl.